Prosjektpriser i SmartDok, den nye appen nærmer seg lansering, Kvalitetsavvik oppdateres, det nye fakturagrunnlaget er standard, priskatalog og mye mer.
Vis i nettleser

SmartDok Produktnyheter
– hva har skjedd siden sist?

PROSJEKT

Nyhet: Prosjektpris i SmartDok📈

Vi lanserer nå funksjonen Prosjektpris, som gir bedrifter kontroll over kostnads- og prisstrukturen på individuelt prosjektnivå. Dette sikrer et nøyaktig fakturagrunnlag og eliminerer behovet for manuell prisjustering utenfor systemet.

Les mer her.

Infovideo: Prosjektpris i SmartDok

NY SMARTDOK-APP

Kom i gang med den nye appen 🚀

Den nye SmartDok-appen nærmer seg lansering 🚀 Og om du har lyst til å prøve den allerede i dag, så ligger den klar for nedlasting i App Store/Google Play og heter "SmartDok Ny".

 

Hva er bedre?

  • Vi har bygget på ny motor.
  • Bedre ytelse (kjappere!)
  • Nytt, brukervennlig design for bedre oversikt.
  • Mulighet for raskere utvikling av nye funksjoner fremover.

Appen mangler i dag kun kjørebok og ordre, men dette vil komme på plass fortløpende.

 

Trykk her for mer informasjon om den nye appen. 

Dashbord-endringsmelding

SMARTDOK PÅDDKAST

Se SmartDok Påddkast nummer 7 📺

Vi snakker med Product Manager Peter Rødberg om det nye AI-sammendraget for RUH, og mye annet innenfor HMS/KS. I tillegg snakker vi med de andre Product Managerne Brede Barosen, Vegard Andersen og Christer Dahlslett om diverse nyheter i SmartDok.

Trykk play!

SmartDok Påddkast - Nummer 7 - 2025

HMS/KS/SMARTMEF

Kvalitetsavvik oppdateres på web og i ny appen 🤖

Vi oppdaterer kvalitetsavvik-oversikten på web, slik at den skal samsvare med RUH-oversikten når det kommer til design og funksjonalitet. Samtidig gjør vi registrering av kvalitetsavvik tilgjengelig i den nye SmartDok-appen. Alt dette skal være klart innen midten av oktober.

 

Chat mellom saksbehandler og innsender av avviksrapporter 

Vi jobber også med å få tilbake muligheten for at saksbehandler av RUH/kvalitetsavvik enkelt skal kunne chatte med innsender for å enkelt kunne få tak i ytterligere informasjon. Vi estimerer at dette er på plass innen utgangen av oktober. PS: Dette vil kreve at innsender benytter den nye SmartDok-appen.

 

Er du klar for tilsyn? Ta kontakt med Fagkonsulentene

Er du trygg på at du har alt i orden i forhold til kvalitet og HMS dersom Dibk, kommune eller Arbeidstilsynet varsler tilsyn?
Eller om du kommer i en konflikt med en kunde, eller skal levere dokumentasjon til uavhengig kontroll?
 
Fagkonsulentene kjenner SmartDok og veileder deg gjennom dokumentasjonskravene, følger deg opp fysisk på byggeplass (lokasjonsbetinget) og holder bedriftsinterne kurs.

 

For booking: Kontakt Ellen Wold og  Linda Solberg i Fagkonsulentene
Tlf: 938 12 658

MILJØFYRTÅRN-KURS

Er du klar for å levere anbud i forbindelse med offentlige anskaffelser 2026? 

Klima- og miljøhensyn skal som hovedregel vektes med minimum
30 %
i tildelingskriteriene ved offentlige anskaffelser.

Et tilpasset Miljøfyrtårn-kurs (gruppeveiledning) for SmartDok-kunder holdes av vår SmartDok-sertifiserte samarbeidspartner Marin HMS. De har allerede hjulpet mange av våre kunder til å bli sertifisert som et Miljøfyrtårn og å få på plass mer miljøvennlige rutiner. 

 

Nyttig informasjon:

  • Kursoppstart 18. november 2025 eller 13. januar 2026.
  • Kursavgift inkluderer et oppstartsmøte (1–2 timer) + 4 felles samlinger.
  • Ordinær pris: Kr 12.500,- + mva.
  • 20% rabatt for SmartDok-kunder.
  • Maks 15 virksomheter per kurs. 

Påmelding: 
Send epost til simon@marinhms.no 
Da vil dere bli onboardet på en trygg og god måte og sertifiseringsprosessen kan starte .

HAR DU PRØVD VÅR AI-CHATBOT?

Våre kunder liker vår Chatbot 🤖

Tidligere i år lanserte vi vår AI Chatbot i løsningen til SmartDok.
I løpet av månedene som har gått har Chatroboten løst mange problemstillinger for våre kunder, og vi får stadige tilbakemeldinger om at Chatroboten har løst enkle spørsmål som kundene har lurt på. 

Les mer om den her!

AUTOREG/RODELISTE

Nye integrasjoner mot AutoReg ❄️

Nå har vi fått på plass integrasjoner mot Tripletex, 24Seven og Fiken.
Kom i gang med AutoReg her!

 

Farvel til Rodelisten

Vi minner om at denne modulen blir fjernet ved nyttår (31.12.2025). Det er derfor viktig at de som trenger å hente ut rapporter og data fra denne modulen gjør det før denne datoen.

INTEGRASJONER

Koble SmartDok mot flere regnskapsklienter

Nå kan du koble SmartDok mot flere regnskapsklienter. Integrasjonene dette gjelder er Tripletex, PowerOffice, Visma.net Finance og Payroll.

RESSURSPLANLEGGER

Overgang til ny Ressursplanlegger 📝

Har du kommet i gang med vår nye Ressursplanlegger?

Denne nye planleggeren gir deg enda bedre oversikt og effektivitet, og den er bygget for å møte de kravene anleggsbransjen stiller i dag.

 

For å sikre at alle får glede av de nye funksjonene, vil den eksisterende versjonen av Ressursplanleggeren fases ut og ikke lenger være tilgjengelig etter 31. desember 2025. 

 

Dette betyr at du nå har god tid til å ta i bruk den nye planleggeren og oppleve fordelene den gir!

Les mer her!

ENDRINGSMELDINGER OG TILLEGG

Raymond_TK_Mal_NOR_NY

Har du kommet i gang med Endringsmeldinger i SmartDok?
Den nye funksjonen er utviklet for å forenkle og effektivisere prosessen med å dokumentere og håndtere endringer og tilleggsarbeid direkte fra anleggsplassen. Målet er å redusere tvister og sikre korrekt fakturering for entreprenører.

Les mer her!

MÅNEDENS SMARTTIPS 📱

SmartTips med Ingrid: Lagre oppsett på SMS

Trykk play ovenfor så kan du se månedens SmartTips

Her kan du se flere tips!

Få med deg siste nytt!

🆕  Slik får norske entreprenører full kontroll med SmartMEF

🆕  AutoReg og SmartDok: Effektivt sommer- og vintervedlikehold

🆕  HMS-arbeidet tar et sprang fremover: Nå med AI-drevet RUH-analyse

 

Les alle nyheter her
Nettsted
YouTube
Facebook
LinkedIn
Instagram
TikTok

SmartDok AS, Markveien 2, Alta, Norge 9510, Norway, +47 90 40 33 33

Avslutt abonnement Administrer preferanser